Anda pengunjung blog ke :

Isnin, 6 Disember 2010

Hello Kampuchea! (Penutup)

Ni cerita bila dah sampai Malaysia.
Mendarat je kapal terbang kt dek dia, saya terus menghidupkan telefon bimbit utk telefon mak, nak cakap dah sampai.
Balik naik bas IPG KTI dari KLIA. Pak Cik Dolah dan sahabat dah tunggu.
Semua orang buat cubaan nak naik bas ikut pintu pemandu bas.
Walhal punya lah besar pintu masuk utama bas. Kenapa ek? Sendiri jawablah. Ha3!!

Sebuah pengalaman yang cukup berharga dan menginsafkan.
Mungkin saya akan kongsi cerita pasal sekolah kat kemboja dengan anak2 murid (masa praktikum 3).
Itu pun kalau diorg malas belajar bebenau.

Kalungan ucapan terima kasih kepada mereka yang telah banyak menyumbang pakaian, wang, dll khas untuk misi Solidariti kami. Khususnya buat warga KOLEJ KEDIAMAN BLOK E!! (*tepuk tangan!). Kerana saya boleh umpamakan jumlah sumbangan pakaian anda adalah bagaikan sejumlah modal untuk membuka satu lot kedai bundle. =)

Jutaan terima kasih buat sahabat Solidariti terutamanya Hazwan (dia yang jemput saya sertai misi ini walaupun saya mcm dah nak tarik diri saat2 akhir) dan rakan-rakan lain : Malek, Syaiful, Sahak, Sapik, Emien, Hasmie, Faris, Syafiie, Uqbah, Fini, Dayana, Yana, Kak Lina, Rubini, dan Najua.

Sekalung Penghargaan juga buat pensyarah-pensyarah yang mengiringi perjalanan ini:
Haji Baharum Bin Sulman
Haji Md Hatta Bin Md Noor
Haji Othman Bin Mustaffa
Encik Zainal Bin Mohd Amin
Encik Muhammad Bin Basar
Encik Khushairi Bin Fadzal
Encik Ahmad Puad Bin Aris
Ustaz Mohd Yusoff Bin Dagang
Haji Md Nordin Bin Monel

Dengan adanya mereka semua, saya tidak perlu risau apabila menjejakkan kaki di sana. Mereka menjadikan saya mampu melangkah dengan yakin walau hanya berbekalkan 1 dollar di poket.

Untuk memeiliki peluang seperti ini lagi..saya tidak pasti..
Kerana saya perlu kumpul duit lagi, ikat perut lagi, buat pakatan dengan akak saya lagi,
pasang strategi lagi, buat dosa kering lagi. Ish..banyak sangat kena buat..

Tapi apa yang penting, setiap peluang yang saya miliki ini patut saya kenangi dan hargai.
Akhir kata, salam 5% warga Islam Kemboja untuk anda.
Sama-sama kita doakan agar jumlah 5% akan meningkat lagi pada masa akan datang. Amin..

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Daisypath - Anniversary

Suka