Anda pengunjung blog ke :

Selasa, 18 Januari 2011

Cara Membuat Kepala Blog Terpantas!

Assalamualaikum. Sebelum belajar, kita mesti baca doa dulu..
Amin-amin..

Baiklah, hari ini saya dengan rasa syahdunya akan berkongsi satu maklumat mudah untuk anda semua. Jom kita berkenalan dengan perkakas lembut yang bernama XHeader.

XHeader adalah program termudah untuk mereka kepala blog mahupun website yang lain. Cara-cara menggunakannya adalah....


1) Apa-apa hal, kita masukkan dulu software ini dalam komputer. Sila klik pada logo XHeader di bawah untuk muat turun.






2) Selamat datang ke X Header! Kini anda boleh buat seberapa banyak kepala blog, sesuka hati anda. Untuk memudahcara, pilih "Load From Template Library" dan pilih "Ok".



















3) Pilih Template. Di bahagian kiri adalah jenis-jenis gambar mengikut tema blog anda. Kalau blog anda cerita pasal seni, pilihla kategori "Art & Culture". Contohnya, saya ingin membuat blog mengenai Matematik, maka saya telah memilih kategori "Education" dan tekan "Ok".
















4) Baiklah, dengan menggunakan alat-alat yang ada seperti memasukkan teks, bentuk, dan gambar, maka anda boleh hasilkan apa sahaja tajuk untuk kepala blog anda.


















5) Ini adalah kepala blog yang telah siap dikerjakan oleh saya.



















6) Simpan gambar.




















7) Hasilnya..









8) Daftar masuk blog anda seperti biasa.
Klik 'Setting'
Klik "Configure Header"
Masukkan gambar yang telah disimpan tadi.
Klik "Save".


























Dan siap!! Mudah kan?? Tak nak jawab pun takpe. Tapi bagi saya ia sangat mudah.
Akhir kata, SELAMAT MENCUBA!!

5 ulasan:

Abang Bulat berkata...

hah...!! ini lah aku cari. nak tryyyyyyyy...!!!!

nurfarah wahidah berkata...

wah! WT HEADER! thanks kak dayah! :)

Nurul Hidayah Isnin berkata...

fatihi: yeah..thats it! cuba lah.. smoga perkongsian aku berguna utk org lain..=)

farah :hehe..sama2 dik..smoga berjaya buat kepala blog..!

Ila Aqilah berkata...

menarik! thanx dekyah =)

Nurul Hidayah Isnin berkata...

you re welcome qilah!
p/s : tp aku rasa kepala blog ko dah cun dah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Suka