Anda pengunjung blog ke :

Rabu, 1 Jun 2011

Jom Jelajah Jalan Johor (4J) - Siri 4

4 J diteruskan lagi pada musim cuti sekolah.
Asyik bercerita mengenai kawasan menarik di Johor Bahru dan Kota Tinggi
sehingga terlupa kampung halaman saya (Endau, mersing) juga ada banyak tempat yang menarik untuk dikunjungi oleh seisi keluarga.

Bermodalkan perairan laut Cina Selatan, maka berikut merupakan lokasi yang sesuai bagi penggemar pemandangan laut.


Lokasi 8 :

Telok Gorek, Endau, Johor

Boleh berkayak di sini.
Kawasan teluk yang kecil tetapi redup.

















Lokasi 9:

Pantai Air Papan, Mersing, Johor

Kawasan pantai yang luas.
Boleh bermain layang-layang di sini.
















Lokasi 10 :

Fishing Bay Resort, Telok Godek, Mersing

Tempat yang sesuai bagi kaki-kaki pancing.
Kawasan yang banyak ikan.
Ada jeti.
Pemandangan yang cantik.













6 ulasan:

fathinaina berkata...

rindu air papan! hehehe..destinasi perkelahan homeroom2 kat maktab..=)

Nurul Hidayah Isnin berkata...

haa....betul 2 aina! tempat wajib kita ni..
pastu kalau nak buat jamuan kat kedai2 makan tepi pantai sekakap nun.. =)

fathinaina berkata...

sekakap? mcm nama tmpt kt penah wat kem je? studython ke hape tah...eh kedai2 makan tu bkn kt pggil dkt tanjung ke? ehehe..lupa dah...pastu kn, ingt x gunung kuang yg kt wat training renjer tu? tu kat kluang ke?

Nurul Hidayah Isnin berkata...

haa! studython! ak x igt nm program 2..kt sekakap la tu..
kt tanjung ad kdai..kt atas dr sekakap pn ada kedai..yg jual chicken chop
ha..yg camping renjer tu kat gunung berlumut la..
best kn tmpt tu!air dia sjuk =)

fathinaina berkata...

gunung berlumut! aah...apekah gunung kuang? x wujud kot..hehee..rindunye zaman dlu2..=)

Nurul Hidayah Isnin berkata...

kuang..kuang..kuang.. ada..aku pnah dgr nm burung kuang..
rndu kan..ble igt zmn dlu2 gelak sorg2 je..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Daisypath - Anniversary

Suka