Anda pengunjung blog ke :

Selasa, 26 Oktober 2010

Ccemoh len Hidayah~

1.ccemoh len Fatimah = nama saya Fatimah
ccemoh:nama
len:saya

2.len cong si bbai mon = saya nak makan nasi ayam
len:saya
cong:nak
si:makan
bbai:nasi
mon:ayam

3.len oddeng = saya tak tahu
len:saya
oddeng:tak tahu

4.ngaing tte seeikey nuh = awak buat apa tu?
ngaing:awak
tte:buat
seeikey:apa
nuh:tu

Huruf yang saya buat DOUBLE cth:tte SILA baca dengan bersabdu :D


5.Kata ganti nama untuk lelaki dan perempuan iaitu DIA

ANIH : dia lelaki
*Contoh ayat:eiyy anih,aing wai alau aih = dia ni,aku pukul baru tahu (lebih kurang la kot,hehe)

MINIH : dia perempuan
*Contoh ayat:saat nah minih = cantik nya dia ni

6.
Kkhom - Merah
Le^eng - Kuning
Bhaithonng - Hijau
Sour - Putih
Kiuu - Biru
Ketrhonng - Penapis
Len^^ -Saya
Ke^bob - beg
sikbaai - makan
ngut'tek - mandi
darle^ng - jalan2
Aung - atok
Maii - nenet

* Sedikit latihan lidah sebelum pergi.

-Dipetik dari blog orang ini dan orang itu.

5 ulasan:

dya ilham berkata...

hahaha.lawak kot post ni!

AbAnG KaPaS berkata...

nie bahase ape???
ko nie pelik2 je lah dayah...

Nurul Hidayah Isnin berkata...

dayah : ap yg lawaknye weh? ko pn bole pkai dialog ni.. ccemoh len Hidayah!

abg kapas : bahasa kemboja la fatihi ui..
mn de pelik.. language is a global for all human..huhu

dya ilham berkata...

hehehe.persiapan g kemboja ea deqyah?!! pasni ley karok lagu kemboja! hee :)

Nurul Hidayah Isnin berkata...

a'ah mak yah.. tergeliat la lidah..
ssh gak.. 2gu la pasni ak crk cd karoke dr kemboja..kte karok sm2..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Daisypath - Anniversary

Suka