Anda pengunjung blog ke :

Selasa, 29 Jun 2010

Ojo Nyenggol lah!!

Ini yang aku x faham tentang orang Malaysia (Singapura pun termasuk juga sbb mereka ada di Johor Bahru).

Kenapa mesti jadi "semberono" ketika memandu?

Kalau nak tukar lorong pemanduan di jalan raya, tak pandai guna signal kah??

Nak memotong pula.. Punyalah luas jalan di sebelah kanan..

Kenapa nak potong ikut kiri juga!

Lepas tu kalau dah tersenggol kereta orang.. ada korang nak bayar gant rugi?

Nak ketuk kemek pintu kereta sikit je dah makan RM450 tau x! (berdasarkan pengalaman)

Orang yang nampak kereta sebelah bagi signal pulak,

Kalau orang dah bagi signal tu.. Berbudi bahasa sedikit apalah salahnya..

Bagilah sedikit laluan.

Ini tidak, lagi disenggolnya kereta yang nak minta laluan tu.

Sombong, lain kali kalau ko minta laluan jgn harap la orang nak bagi.

Bersamalah kita menjaga keselamatan diri di jalan raya.

Memang kemalangan boleh terjadi di mana-mana..

Tapi, anda mampu mengubahnya.

Ojo Nyenggollah!!

5 ulasan:

axvist berkata...

huhu. kemalangan ada dimana2~
malaysian sense of driving kind of off, way long ago! make me sad. and scared. fobia dinegara sendiri. (T.T)

fathinaina berkata...

huhuhu..sbr2 dekyah..jd lah pemandu berhemah..=)

Nurul Hidayah Isnin berkata...

ckin : right..so selfish and harsh..
just take care of yourself while driving when u went back 2 malaysia ya..

fathin : betul 2 ..jgn ikut perangai yg x elok...=)

axvist berkata...

dayah~ hang perli ka apa ni? hoho. aku bukan takat lesen xde, xreti drive pun~ huhu.
harap pada adek aku je la utk jln mane2. hihi.
p/s: bawa motor xkire drive kan? haha. ;p

Nurul Hidayah Isnin berkata...

alahai...x reti drve x pa..
bole blaja nnti..
senang je drve 2..
adik ko da pndai bwk keta?
motor bukan drve..
lg sesuai guna perkataan rempit..
haha!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Daisypath - Anniversary

Suka