Anda pengunjung blog ke :

Sabtu, 31 Disember 2011

Himpunan Cuti Tahun 2012


Tak sampai dalam kurang daripada 12 jam lagi tahun 2011 akan melabuhkan tirainya.
Disusuli pula oleh tahun 2012 yang bakal membawa kepada banyak perubahan kepada kita semua, pastinya.

Sekadar perkongsian mengenai tarikh cuti-cuti umum di Malaysia khususnya di negeri Johor sebab saya orang Johor. Orang negeri lain jangan marah ya. =)


23-24 Januari : Tahun Baru Cina

5 Februari : Maulidurasul

7 Februari : Thaipusam

10-18 Mac : Cuti Sekolah Penggal 1, 2012

1 Mei : Hari Buruh

5 Mei : Hari Wesak

13 Mei : Hari Ibu

26 Mei - 10 Jun : Cuti Sekolah Pertengahan Tahun 2012

1 Jun : Hari Gawai

17 Jun : Hari Bapa & Israk dan Mikraj

21 Julai : Awal Ramadhan

6 Ogos : Nuzul Al-Quran

18-26 Ogos : Cuti Sekolah Penggal 2, 2012

19 Ogos : Hari Raya Aidilfitri

31 Ogos : Hari Kebangsaan

16 September : Hari Malaysia

26 Oktober : Hari Raya Haji

10 November : Cuti Sekolah Akhir Tahun bermula

13 November : Deepavali

15 November : Awal Muharam

22 November : Hari Keputeraan Sultan Johor

20 Disember : Hol Almarhum Sultan Iskandar



Tujuan saya menyenaraikan himpunan cuti tahun 2012 ini bukanlah bermaksud bahawa resolusi kita semua pada tahun depan adalah untuk 'bercuti sepuas-puasnya'.

Tujuan saya adalah, supaya kita sama-sama dapat merancang tugas dan pekerjaan kita dengan sebaik mungkin agar kita dapat melalui cuti yang maksimum tanpa bebanan tugas yang tidak dirancang dan dilaksana dengan baik. Faham kan maksud saya?

Baiklah, sampai di sini sahaja perkongsian pada hari ini.
Sebelum terlupa, saya ingin mengucapkan...

SELAMAT TAHUN BARU 2012

Tetapkan azam dan resolusi tahun baru agar kita lebih bersemangat menempuh tahun 2012 yang menjanjikan perkara-perkara yang lebih mencabar.


P/s: Azam saya pada tahun 2012? Hmm..banyak. Antara azam dan angan-angan, hanya saya yang dapat menentukannya. (^_^) Semoga ia dapat dicapai satu persatu. InsyAllah.

2 ulasan:

Nur Affini berkata...

boleh rujuk dekyah la kalau nak tau tarikh cuty :)

Nurul Hidayah Isnin berkata...

Boleh fini. Silakan.
2 singgit! hehe =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Suka