Anda pengunjung blog ke :

Rabu, 25 November 2009

Kek Lapis Holiday Inn

Terfikir juga, mcm mana la kek ni boleh dpt nma Holiday Inn???
Hmm..mungkin sbb susunan kek yg bertingkat ni mcm bangunan Holiday Inn..
Ataupun, manusia dlm bangunan ni suka sgt mkn kek ni....
Apa2 pun, kek ini mmg sedap dan senang dibuat...

Bahannya???
  1. 2 buku mentega
  2. 1.2 cawan gula aising
  3. 10 biji telur
  4. 1.5 penutup esen vanila
  5. 1 cawan susu pekat
  6. Tepung biskut marrie (biskut marrie dikisar)
  7. Serbuk horlick
  8. Serbuk milo

Caranya??
  1. Pukul (mentega + gula aising)
  2. Pukul (telur + esen vanila +susu pekat)
  3. Pukul Tepung biskut marrie
  4. Bahagikan adunan kpd 2 ( satu gaul dengan Milo, satu gaul dengan Horlick).
  5. Kukus lapisan yg pertama bermula dengan warna putih.
  6. Lapiskan kek seterusnya dengan warna kuning.
  7. Satu lapis = 8 hingga 10 minit..
SIAP!!!!!!!!!!!!


Mood : Mengunyah kek yg baru sahaja berjaya disiapkan.....

2 ulasan:

Fathin Aina berkata...

salam deqyah, nak tny...milo dgn horlicks tu nk ltk bpe byk?

ko dah bpe bln? due bler? hehee

Nurul Hidayah Isnin berkata...

wlkmslm..Aina, hr tu aku agak2 je letak milo.. Letak sikit2 dlu, agak dah pekat dan berasa, stop letak dah.
huhu..sempat je ko ye..
hari sabtu ni masuk 5 bulan.
EDD 30 mac 2013.. insyAllah =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Daisypath - Anniversary

Suka