Anda pengunjung blog ke :

Rabu, 31 Ogos 2011

1 syawal 1432 H


Rasanya macam sekejap sangat sebulan Ramadhan kali ini.
Tiba-tiba dah masuk bulan Syawal.
Sedih bila tak dapat perform menjelang 10 terakhir Ramadhan.. =(
Semoga saya diberikan peluang untuk bertemu lagi dengan Ramadhan di tahun hadapan.
Amin..

Ok, sekarang cerita pasal hari raya!
Sebenarnya tak ada apa-apa cerita pun.
Tengok-tengok je lah laporan bergambar saya ni....jom!

Raya tahun ini kami buat 5 jenis kuih dengan kek kukus coklat.
Kuih-kuihnya adalah samperit, mama carey, biskut milo, almond londang, dan mazola.
Kerepek pula kita ada kerepek bawang, kacang dhal, kacang peas, dan ubi pedas.
Kerepek telah dibeli dari Simpang Renggam dan Parit Tengah, Batu Pahat.
Terima kasih kepada mak dan adik beradik yg banyak membantu saya menyiapkan kuih raya.
"Gotong royong amalan bersama"


Cerita pasal hiasan dalaman pula..
Meja dah tukar baru.
Kerusi tak boleh tukar.. Sebab dia kayu jati dan ayah boleh demam kalau kami tukar baru.
Bunga pulak harga dia RM16 je. Sejak bila jadi minah bunga ni? haha
Sarung kusyen, alas meje..mcm biasalah setiap tahun kita tukar.
Cuma langsir je 4,5 tahun sekali..
"Berjimat cermat amalan mulia"


Maka, bermulalah sesi bermaaf-maafan dan sesi penyerahan duit raya.
Saya dah sediakan duit raya untuk 17 0rang anak buah.
Tahun ni saya 'up' lagi singgit untuk diorang..tapi nilai duit raya yg asal biarlah rahsia..hehe..
"bermaaf-maafan mensucikan dosa".



Sesi bergambar.. 1
Dari kiri : emak, baby Ibrahim, Abdullah, ayah


Sesi bergambar.. 2
Dari kiri : emak, saya, ayah

Sesi bergambar.. 3
Pengunjung pertama hari raya kategori kanak-kanak.


Sesi bergambar.. 4
Dari kiri : Maman, Rashid aka Pak lang, Fahim (anak Rashid)



Sesi bergambar.. 5
Dari kiri : Mariam, Qasim, baby Ibrahim (semua ni anak-anak Kak Long saya)



Akhir kata, saya sekeluarga ingin mengucapkan........



2 ulasan:

TunTeja berkata...

wahhh.deqyah! comelnyee baju raye mung ngan parents mung! selamat hari raye deqyah :)

Nurul Hidayah Isnin berkata...

hihi...tgklah siapa yg teman aku pg beli..
semuanya comel2 belake..
thanks to tun teja, sarah, lizah, and silah..=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Daisypath - Anniversary

Suka