Anda pengunjung blog ke :

Jumaat, 2 Julai 2010

Apa Yang Bestnya Praktikum Ni??

Susah nak jawab bila orang tanya soalan macam ni.
Tapi, apa yg mampu saya jawab adalah..
Praktikum ni adalah satu fasa yang semua orang wajib lalui
suka, x suka.. nak, x nak..mesti lalu juga.
Sebelum melangkah ke alam pekerjaan..

Lain pekerjaan, lain cara praktikumnya.
Macam saya. Saya nak jadi guru.
Maka, praktikum saya adalah di???
S.E.K.O.L.A.H.

Apa yang bestnya praktikum ni?
Saya jawab..B.E.S.T~~~
Kenapa?
Sebab saya akan dpt ramai anak murid.
Hari Khamis yang lepas saya relief class 1 Rajin
dan sebelum kanak-kanak riang itu pulang.
Seorang kanak-kanak yg comel bagi kertas pada saya.
Dan pada kertas itu ada ini..



Oh, sempat lagi anda melukis masa saya mengajar ya..!
Apa2 pun, mmg comel perbuatannya itu.. =

Pada pagi tadi, saya juga telah berdepan dengan pengalaman baru.
Iaitu menguruskan pelajar histeria..
Sebelum ni, saya hanya pernah dengar je insiden2 seperti ini.
Dan selalunya, saya akan buat perangai "x ambil port" sy mcm biasa.
Tapi, pada pagi tadi semasa program membudaya Al-Quran.
Saya telah menyaksikan sendiri bagaimana pesakit histeria di ubati.
Memang seram~ Bilamana sy perlu memegang murid itu.
Dia cukup kuat. Dan meremang bulu roma tatkala mendengar suara lain dr murid itu.

Apa-apa pun, semua itu sebenarnya adalah pengalaman yang x kan didapati melalui pembacaan sahaja.
Dan bagi saya, praktikum adalah sangat B.E.S.T..

Lesson plan, observation, kena sound dgn lecturer, penilaian teruk..
Bertenang..
Itu semua adalah benda biasa
dan ini jugalah yang dinamakan pengalaman...

Akhir kata..SAYA SUKA PRAKTIKUM!!

2 ulasan:

axvist berkata...

huhu. sape sangka. ko da makin ade aura cikgu! o cikgu! aku terharu~ XD
p/s: hihi cumel la dak tu lukis ko~ haha!!!

Nurul Hidayah Isnin berkata...

ya..kalo smpai skrg xde aura cikgu..
mmg nk kena hempuk la ak nih..huhu..
post ni sbnrnya ak buat utk pujuk hati supaya suka prktkum..haha
-gmbr 2 ya..hehe..t'sipu2 ms dia bg gmbr 2..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Daisypath - Anniversary

Suka