Anda pengunjung blog ke :

Jumaat, 29 Mei 2009

JUMAAT yang penuh berkat.

Di antara kebesaran dan kelebihan hari Jumaat::

  • Penghulu segala hari.
  • Dijadikan bapa segala manusia iaitu Adam ‘alaihissalam.
  • Segala doa dan permintaan akan dikabulkan

Rasulullah bersabda yang maksudnya :“Sesungguhnya hari Jum‘at adalah penghulu segala hari dan hari yang paling besar di sis Allah Subhanhu wa Ta ‘ala iaitu hari yang lebih besar daripada hari raya Adha dan hari raya Fitrah, pada hari Jum‘at itu terdapat lima kejadian iaitu hari yang dijadikan Adam ‘alaihissalam dan Baginda di turunkan daripada syurga ke muka bumi, dan pada hari itu juga wafatnya Adam ‘alaihissalam, dan Allah mengurniakan satu saat di mana doa-doa dikabulkan kecuali doa-doa maksiat, dan hari Jum‘at juga akan terjadinya hari Kiamat”.
(Hadis riwayat Ibnu Majah)
  • Hari pengampunan daripada Allah Subhanahu wa Ta‘ala kepada umat Islam baik yang masih hidup mahupun yang telah meninggal dunia.
Dalam hal ini Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wasallam menjelaskan kelebihan orang yang berwudhu di rumahnya kemudian pergi ke masjid untuk menunaikan sembahyang Jum‘at dalam sabda Baginda yang maksudnya :

“Sesiapa yang berwudhu dan menyempurnakan wudhunya, kemudian dia (pergi ke masjid) untuk menunaikan Jum‘at, lalu mendengar dan tidak bercakap (ketika khutbah dibacakan), maka diampuni dosa-dosanya yang ada di antara hari Jum‘at itu dan hari Jum‘at berikutnya dan ditambah tiga hari lagi. Dan sesiapa yang bermain-main dengan anak-anak batu (ketika khutbah) telah berbuat sia-sia”.

betul ke aku macam ni dan macam 2??

..ANALISIS YANG X BERAPA PASTI..

Tarikh Lahir pada 1, 9 & 24

Pada umumnya pasangan ini bersifat pendiam & konservatif. Namun dengan orang-orang tertentu dia cepat mesra. Tapi pasangan yang lahir tarikh ini mudah terperasan. Kerana sifatnya itu menyebabkan ramai orang yang tidak menyukainya. Namun begitu dia tetap dikagumi kerana bersikap serius terutamanya yang berhubung dengan orang ramai. Dalam hal percintaan, dia sanggup berhabis semata-mata untuk memenuhi segala keinginan pasangannya. Tapi hati-hati kadangkala dia lebih mementingkan persahabatan daripada percintaan dan lebih rela memutuskan cintanya demi sebuah persahabatan yang telah terjalin lama.

JUN

  1. berfikiran jauh dan berwawasan
  2. mudah ditawan kerana sikap baik
  3. perangai lemah lembut
  4. mudah berubah sikap,
  5. sangat banyak idea
  6. bersikap sensitif
  7. otak sentiasa aktif berfikir
  8. sukar melakukan sesuatu dengan segera,
  9. suka menanguh-nangguh
  10. sikap pemilih kerana selalu inginkan yang terbaik dan cerewet
  11. cepat marah dan cepat sejuk
  12. suka bercakap dan berdebat
  13. suka buat lawak dan bergurau
  14. otak cerdas dan berangan-rangan
  15. mudah dan pandai berkawan
  16. orangnya sangat tertib
  17. pandai mempamerkan sikap
  18. mudah kecil hati
  19. mudah terkena selesema
  20. suka berkemas
  21. cepat rasa bosan
  22. kurang pamerkan perasaan
  23. lambat sembuh bila terluka hati
  24. suka barangan berjenama
  25. mudah jadi eksekutif
  26. kedegilan yang tidak terkawal
  27. siapa yang memuji saya adalah musuh saya, siapa yang menegur saya adalah kawan saya.

9 June 1989, Friday.

POSITIVE :
Full of spirit, good at keeping secret. Loyal but not transparent. Sexually, she's so special, fun, graceful, but don't force her.

NEGATIVE :
Disobey wife. Cocky, extravagant, like to be praise, like to do useless and dangerous activity. In financial matters, bad at managing properties for the future.

Rahsia wanita tanah, air, api, dan angin.

Penentuan unsur seseorang ditentukan melalui anak ke berapa dalam keluarga.
  1. Tanah - anak pertama, kelima, kesembilan
  2. Air - kedua, Keenam, kesepuluh
  3. Api - ketiga, ketujuh, kesebelas
  4. Angin - keempat, kelapan, kedua-belas

Wanita berunsur Angin

Angin meredakan kehangatan, menjadi sumber tenaga. Wanita yang berunsurkan angin:Mempunyai sifat lemah lembut dan menyenangkan suami. Pandai bermain kata dan memujuk rayu.Sopan santun dan berbudi pekerti mulia.Bijak mewujudkan suasana selesa. Hati yang cepat berubah ubah

Rahsia Personaliti Daripada Kiraan Tarikh Lahir

Contoh:12 April 1974
12 + 4 + 1974 = 1990
1 + 9 + 9 + 0 = 19
1 + 9 = 10
1 + 0 = 1 (Jadi nombor lahirnya ialah 1)

9 Jun 1989
9+6+1989=2064
2+0+6+4=12
1+2=3

3. Ceria-
Mereka sangat kreatif, sosial, mesra, romantik dan mudah dibawa berunding.- Mereka suka memulakan sesuatu tetapi jarang dapat menghabiskannya.- Mereka suka orang lain gembira dan sanggup melakukan apa sahaja untuk mencapainya.- Mereka sangat popular dan idealistik.- Golongan ini perlu belajar untuk melihat sesuatu dengan lebih realistik.

Selasa, 26 Mei 2009

Tata Semester 3 !!!



Heheh.. this is my feeling and emotion right now..
Just like the laughing overdose baby..
Happy, eager, excited.. seems I can not wait for the Saturday..
Counting the day to end the examination (2/6 left)..
Counting the remainder life time in campus..
Counting how many day left to reach the end of semester 3..
Counting the money that I had to spent for buying the ticket to go back home..

Don't blame me for repeated the word "counting"..
As a future Math teacher, I must make counting as my permanent hobby..

I can not be patience to go back home (Bandaraya Endau)
I miss my mom, dad, sisters, brothers..
and all of my 14 nieces and nephews.. (wait 4 ur Mak Su 2 get back home ok!!)

And I hope that this semester holiday will promise me..
- peacefullness..
- no sibling war
- better travel and tourism
- optimum time spent with mom and dad
- a wonderful new knowledge and experiences

Tata Semester 3 !!!
Welcome Semester 4 !!!

Isnin, 18 Mei 2009

Sambutan Hari Guru 2009 IPGM Kampus Temenggong Ibrahim

TARIKH : 18 MEI 2009

HARI : ISNIN (Sehari sebelum Exam)

MASA : 7.00 pagi - 1.00 tengahari

TEMPAT : Padang dan Dewan Terbuka IPGM-KTI

(DST tengah renovate)

PENGLIBATAN : Semua pensyarah dan guru pelatih


SESI 1


Sukanragam

Petanque

Menganyam ketupat

TI Race




Meja pendaftaran TI Race



Bersama orang kuat TI Race


SESI 2


Majlis Sambutan Hari Guru 2009

Peutusan Menteri Pelajaran & KPPM

Ucapan pengarah

Persembahan Pelajar

Cabutan Bertuah (Pensyarah & guru pelatih)

Penyampaian cenderamata kepada pensyarah dan guru pelatih


Aku, bannner, dan YDP



Barisan Jawatankuasa Perwakilan Pelajar yg begitu komited menjayakan sambutan Hari Guru 2009 peringkat IPGM Kampus Temenggong Ibrahim menjadi sesuatu yang realiti.

(Aku pn x paham la kenapa gambar ni senget...tanah x rata kot??)

Ulasan:
  1. Tahniah dan terima kasih kepada semua yang terlibat secara langsung mahupun tidak langsung dalam menjayakan sambutan hari guru 2009 ini.

  2. Kerjasama dan penglibatan yang hebat dan mantap dari semua warga IPGM-KTI dalam acara Sukan Ragam, TI Race, dll..

  3. Rancangan TI Race yang lain daripada lain, unik dan julung-julung kali diadakan di IPGM-KTI. Namun perlu dipertingkatkan pengurusan dan strateginya.
  4. Semoga sambutan-sambutan seperti ini dapat meningkatkan hubungan silaturahim dan keukhwahan di antara para pensyarah dan guru pelatih.

p/s: kagum dengan persembahan tarian cina, persembahan band+ en osman, suara en tom, pn saedah, dan en ahmad bin zainal (hehehe)...

Jumaat, 8 Mei 2009

Selamat Hari Ibu

Dedikasi Untuk Semua Kaum Ibu Terutamanya..

Hajah Manisah Binti Wadiyo


Song for Mama/ Mak/ Ibu/ Ummi..


By: Boys II Men



You taught me everything

And everything you've given me

I always keep it inside

You're the driving force in my life, yeah


There isn't anything


Or anyone that I can be


And it just wouldn't feel right

If I didn't have you by my side

You were there for me to love and care for me

When skies were grey

Whenever I was down

You were always there to comfort me

And no one else can be what you have been to me

You'll always be you always will be the girl

In my life for all times


Chorus: Mama, mama you know I love you

Oh you know I love you


Mama, mama you're the queen of my heart


Your love is like tears from the stars


Mama, I just want you to know

Lovin' you is like food to my soul


Yes it is..


You're always down for me

Have always been around for me even when I was bad


You showed me right from my wrong

Yes you did

And you took up for me

When everyone was downin' me


You always did understand


You gave me strength to go on

There was so many times

Looking back when I was so afraid

And then you come to me


And say to me I can face anything

And no one else can do

What you have done for me


You'll always be


You will always be the girl in my life



Chorus


Never gonna go a day without you

Fills me up just thinking of you

I'll never go a day without my

Chorus
Yes you are


Lagu Untuk Cikgu

For ALL Teachers in Malaysia
This song is very related to you.........

Biarku menjadi lilin
Memberikan cahaya
Terangi sekeliling dengan diri terbakar
Tak siapa yang sedar
Disaat kegelapan rela aku berkorban
Demi satu harapan
Biar masa berlari
Dan kau terus mendaki
Aku tenang disini dengan sabar menanti
Tanpa dendam dan benci
Andainya kau terjatuh terluka dan tersungkur
Kurawat biar sembuh


Aku tak kan bertanya
Apakah nanti balasannya
Setiap pengorbanan setiap pemberian
Demi satu ikatan


Keikhlasan dihati
Walaupun kau ragui
Pada suatu masa dan suatu ketika
Akan ketara jua
Biarku menjadi lilin
Memberikan cahaya
Saat kau kesepian saat kau kegelapan
Kurela menerangkan
Aku senang begini dapat terus berbakti
Dengan cara sendiri

_________________________________

Ulasan:

Lagu ni evergreen dan menyentuh hati..

Boleh menaikkan semangat para guru dan bakal guru

untuk terus berbakti kepada anak bangsa.

SELAMAT HARI GURU !!!!!

-Guru Pembina Negara Bangsa-

Selasa, 5 Mei 2009

Keluarga Wak Sarnin..


Ehehhe...Bismillah...
Ntahla yek, t'tbe rasa terpanggil utk buat carta organisasi keluarga Wak Sarnin a.k.a Pak Imam Isnin.
Bila tengok balik, rasa comel2 pulak anak Pak Imam ni kn...hehe...
Nama-nama pada gambar x dapat disertakan sekali..
Pandai2 la teka...
Alhamdulillah..x sangka masing-masing dah besar panjang sekarang..
InsyAllah, kerja pn semua bagus2...
Terima kasih kepada Pak Imam Isnin dan isterinya kerana berjaya membesarkan kelapan-lapan anak ini...
Semoga anak-anak mereka dapat membalas budi mereka setimpal dengan pengorbanan mereka...
P/s: untuk diri sendiri..jangan jadi anak yg lupa diri!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Daisypath - Anniversary

Suka